Blue Star Chios: Το βίντεο με τον φρικτό θάνατο του 20χρονου που εξετάζουν οι Αρχές


 «Μουδιασμένο» παραμένει το πανελλήνιο από την τραγωδία που εκτυλίχθηκε στο «Blue Star Chios», με θύμα τον 20χρονο δόκιμο μηχανικό, που συνθλίφτηκε στην υδατοστεγή συρόμενη πόρτα του πλοίου.

Το βίντεο από τη μοιραία στιγμή, το οποίο ήδη εξετάζουν οι Αρχές, δείχνει τον νεαρό ναύτη να επιχειρεί να περάσει την βαριά πόρτα στο ισόγειο γκαράζ, κατά τη διάρκεια του προγραμματισμένου δρομολογίου από Ρόδο προς Πειραιά, με ενδιάμεσες στάσεις σε νησιά των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων.

Λίγο πριν τις 8 το πρωί της Τετάρτης, ο 20χρονος Τάσος, που είχε μόλις ξεκινήσει τη βάρδιά του, κατέβασε τον μοχλό, με την πόρτα να ανοίγει μερικώς. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, φαίνεται να χειρίζεται εκ νέου τον μηχανισμό, με αποτέλεσμα να εγκλωβιστεί και να τραυματιστεί θανάσιμα, χωρίς να προλάβει να αντιδράσει. Εκτιμάται ότι μέρος του ρουχισμού του πιάστηκε στο κλείσιμο, στερώντας του τα πολύτιμα δευτερόλεπτα που θα του έσωζαν τη ζωή.

Οι τελευταίες στιγμές του 20χρονου στο Blue Star Chios

Ο άτυχος δόκιμος βρισκόταν μόλις στη 15η ημέρα του υποχρεωτικού εκπαιδευτικού ταξιδιού του, στο πλαίσιο των σπουδών του σε ναυτική σχολή. Είχε λάβει πιστοποιητικό από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου, στοιχείο που αποδεικνύει μια υποτυπώδη εκπαίδευση. Ωστόσο, όπως αποκαλύπτεται, η εξειδικευμένη εκπαίδευσή του στο πλοίο περιορίστηκε σε μόλις μία ημέρα, γεγονός που εγείρει ερωτήματα για την ετοιμότητά του να αντιμετωπίσει καταστάσεις με τόσο επικίνδυνο εξοπλισμό.

Παρά την άμεση κινητοποίηση των συναδέλφων του, που τον εντόπισαν γρήγορα, δεν μπόρεσαν να παρέμβουν εγκαίρως. Με την άφιξη στο λιμάνι του Πειραιά, το πλήρωμα παρέδωσε τον νεαρό σε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, το οποίο τον μετέφερε στο «Τζάνειο» Νοσοκομείο. Εκεί, απλώς διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

Οι εξηγήσεις για τη λειτουργία της πόρτας

Το δυστύχημα έχει στρέψει τα φώτα στις προδιαγραφές ασφαλείας των υδατοστεγών θυρών. Όπως εξηγεί ο ναύαρχος Λιμενικού Σώματος ε.α., Νίκος Σπανός, οι πόρτες αυτές λειτουργούν με ηλεκτρουδραυλικό κύκλωμα που συνοδεύεται από ηχητικά και οπτικά σήματα προειδοποίησης. Ωστόσο, αν ο μοχλός χειριστεί προς λάθος κατεύθυνση, η πόρτα κλείνει με δύναμη, χωρίς να σταματά ακόμα κι αν υπάρχει εμπόδιο.

Αντίστοιχα, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Θαλαμηγών, Γιώργος Βάλλης, τόνισε ότι τέτοιες θύρες δεν διαθέτουν δικλείδες ασφαλείας που να εμποδίζουν το κλείσιμο εφόσον κάτι βρεθεί στο πέρασμά τους, με αποτέλεσμα να εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για το προσωπικό.

«Η συγκεκριμένη πόρτα ανοίγει με ένα μπουτόν ή με μια χειρολαβή όταν της δώσουμε εντολή να κλείσει οτιδήποτε βρεθεί εμπόδιο δεν σταματά και συνεχίζει μέχρι να κλείσει», επισημαίνει.

Από το Blogger.